Velký celodenní výlet 15 km

Tento výlet dá zabrat i náročnějším turistům, ale dá se ujít i s dětmi zvyklými chodit. Od chalupy vyrazíte po žluté značce nahoru směrem k lesu. Na rozcestí u LIŠČÍ CHATY se napojíte na zelenou a už se jí budete držet až k rozcestí NAD ČERNÝM POTOKEM. Počítejte s náročnějším výšlapem v horní části po kamenech. Ke konci zelené značky je hezké odpočívadlo na oběd. Držíme se zelené až k rozcestí NA ŽĎÁRKU. Dále po žluté až k vodopádu VELKÝ ŠTOLPICH. Zde se můžeme rozhodnout, zda A) dále pokračovat po červené na vyhlídku OŘEŠNÍK a po červené se vrátit a přes louky a Vinkl dojít k chalupě. Nebo B) sejdeme po žluté a následně zelené do Hejnic. Zkratka – na točně autobusu na Ferdinandově přejdeme hl. silnici rovně mezi domky a pořád rovně jdeme přes louky až na červenou značku. Po cestičce dolu po louce a na konci lesa do prava kolem koňské ohrady se napojíme na ulici Zátiší a pokračujeme k chalupě. Všechny louky kolem vesnice jsou vesměs průchozí, tak můžete objevovat.

Možnost občerstvení – žádné. Doporučuji dost jídla a pití na celý den do baťohu.